24 January, 2011

Buah Keriang

Buah keriang (tidak ada dot). Buahnya kecil2 sahaja. sebesar tahi kambing. Masa muda merah, bila dah masak berwarna hitam. Bila makan lidah semua jadi biru.

4 comments:

iza said...

Salam...

Ada jgk buah gheyang besaq2 buah anggot (anggur), lama dah tak merasa buang gheyang, pokok pun dah pupus...

Sedap juga buah mentajam, walaupun macam buah gheyang tapi bila makan gigi dan lidah tak jadi biru..

terataksenja said...

Yang besak tu buah keriang dot...

roger said...

kami pulak pangge buah keriang acheh. Kadang-kadang keriang acheh ni boleh bawa maksud lain pulak. Puak-puak keriang acheh ni lah yang tak suka novel interlok tu.

terataksenja said...

oooo...lagu tu ..na...dekat BBBangi ni aku tengok tepi2 jalan macam pokok keriang...tapi aku tak penah pula nampak buahnya