09 February, 2010

Buah Kandis

Rasanya masam, yang masak tu dibelah dan ambik bijinya campur belacan dan cili padi, buat cicah ikan bakar orang Perlis kata buat ayaq asam.Lihat Pokok Kandis Disini

7 comments:

Anonymous said...

Salam,
Mana nak dapat buah ni ye??kalau ada pembekal, boleh tak bagitahu saya..emailkan kepada mazria.h@biotropicsmalaysia.com..-05 march 2010

Pa' Umaq said...

Mana nak dapat lagi puan pokok pun dah mati.Tapi kalau ada gambar buah ni, kat internet tentu ada pokoknya kan.

Anonymous said...

kadang-kadang nampak ada dijual di pasar tani, taman melawati, hari sabtu pagi di bahagian sayur-sayur kampong. Kat pasar tani taman melawati macam-macam ada.

Pa' Umaq said...

Mungkin asam gelugor kot....buahnya hampir2 sama..tapi dia leper sikit

Sofya said...

1st time tengok...
baguslah wat n3 camni leh la kami kenal..

Cintaku Cintamu said...

buah kandis ni bt asam keping...pucuk dia letak dlm gulai kuning ikan keli @ duri....terrbaikkk

Cintaku Cintamu said...

buah kandis ni bt asam keping...pucuk dia letak dlm gulai kuning ikan keli @ duri....terrbaikkk