04 August, 2011

PINCUK

Pasai tak pandai terpaksalah kawan-kawan bantu.....inilah resepi kiriman mamaina
mamaina: cont..jambu air, buah asam jawa yg blum masak (putik) dan apa saja yg sewaktu dgnnya. semua ramuan tu ditumbuk sekali. posa2 ni kalu dpt best jugak.. SELAMAT BERPUSA UTK SEMUA
3 Aug 11, 01:05 PM
mamaina: dah dpt nak wat PINCUK. ramuanya sprt wat sambal. cabai melaka, gula, grama, blacan n paling penting kerisik. jgn boh air asam. lain2 bhn carilah buah cermai, putik nangka, nyior mumbang, jambu batu,
3 Aug 11, 05:26 

4 comments:

iza said...

Assalam..
Bukan picuk tok oii...PINCUK. memang meleleh ayaq liuq dengar namanya saja...paling popular, buar dengan buah cermai. tapi la ni mana nak cari buah cermai, jangan kan buah, pokok pun dah tak nampak..

terataksenja said...

ehhh !!!! mintak maoh...posa- posa ni mata pun tak keleh...

Anonymous said...

tempat kami orghang panggey BINCUK...sama la tu, buah cermai sedap..buah asam jawa hok muda pun sedap

terataksenja said...

@anonymous...."tempat kami" tu tang mana?