24 July, 2011

Durian Itik

Dulu2 bila ayah balik dari dusun.....selalu dibawanya durian Itik.Yang sebenarnya, durian yang kemetot tu dibuang duri, jadi nampaklah macam itik. Bila disimpan dua tiga hari, durian tu pun merekah, kami adik beradik pun sukalah kerana itik sudah bertelur.Kesimpulannya, Tidak semestinya hadiah yang mahal sahaja akan menjadi kenangan .....seumur hidup. .....

3 comments:

Anonymous said...

lepas tu boh tali kat tangkai dia...dok heret 2-3 hari (ada juga yg bawak tidoq) ...lepas tu baru makan

iza said...

Assalam..
Rajinnya buang duri..
Kat Perlis la ni durian dah banyak, yang orang bagi pun dah tak larat nak makan..

terataksenja said...

dua komen yang berbeza....